Er dette stien?

Dette er en tur Treff og jeg har tatt flere ganger i år. I dag var vi heldige å fikk selskap av Ketil og Saga.

Ketil har trua.

Bilen ble parkert i nedkant av Eggevollen og vi vandret oppover stien mot Svarttjern. På denne tida hvor det er snø i naturen er det noe mer utfordrende å finne stiene, ikke bare er det snø i stien, men hele bilde er forandret – man kjenner seg ikke igjen. Selvfølgelig kjenner man større steiner og enkelte passasjer men det er mer krevende å navigere når man ikke ser stien!

Blå merkene er redninger! Flere ganger på turen måtte vi stoppe opp for å finne neste blåmerke!

Stien, hadde vi sett den, fra parkeringen opp til Svarttjern er delvis bygget opp i stein, noe sier meg at tjerne har blitt brukt til produksjon av is tidligere?! Svarttjern ligger nede i en dal med bratte fjellskrenter på begge sider.

Gått flere isskred her i det skiftende været.
Bratt tereng fra Svarttjern opp mot Storsteinsfjell.

Lavt skydekke og lite lite utsikt når vi kom oss opp på Storsteinsfjell, men det spesielle lyset under slike forhold og snø og iskrystaller gir opplevelsen en fin ramme.

Nydelige former, og det har blåst fra vest melder Skilling – hva den gutten kan se 🙂
Alltid fint å se varden på Storsteinsfjell!

Tok stien ned mot bommen på Eggevollen ned, ikke like bratt her så da slapp vi noen skader.

Fin stemning tross lavt skydekke!