
Dette er en tur Treff og jeg har tatt flere ganger i år. I dag var vi heldige å fikk selskap av Ketil og Saga.

Bilen ble parkert i nedkant av Eggevollen og vi vandret oppover stien mot Svarttjern. På denne tida hvor det er snø i naturen er det noe mer utfordrende å finne stiene, ikke bare er det snø i stien, men hele bilde er forandret – man kjenner seg ikke igjen. Selvfølgelig kjenner man større steiner og enkelte passasjer men det er mer krevende å navigere når man ikke ser stien!

Stien, hadde vi sett den, fra parkeringen opp til Svarttjern er delvis bygget opp i stein, noe sier meg at tjerne har blitt brukt til produksjon av is tidligere?! Svarttjern ligger nede i en dal med bratte fjellskrenter på begge sider.


Lavt skydekke og lite lite utsikt når vi kom oss opp på Storsteinsfjell, men det spesielle lyset under slike forhold og snø og iskrystaller gir opplevelsen en fin ramme.


Tok stien ned mot bommen på Eggevollen ned, ikke like bratt her så da slapp vi noen skader.
